Smary

Głównym zadaniem smaru jest zmniejszanie tarcia między powierzchniami współdziałających przedmiotów, które stykając się ze sobą powierzchniami wytwarzają tarcie. Smar działa na zasadzie wniknięcia w szczelinę pomiędzy tymi powierzchniami i utworzenia tam warstwy poślizgowej poprzez całkowite odseparowanie od siebie tych powierzchni. Poszczególne smary mogą mieć różne konsystencje: od stałej, poprzez półpłynną, płynną, aż do gazowej. Do smarów często dodaje się: PTFE (Teflon, Tarflen), dwusiarczek molibdenu, grafit lub miedź. Dodatki zapewniają wytworzenie prawidłowej warstwy poślizgowej.

Dostępne w naszej ofercie są gatunki smaru:

Posiadamy w ciągłej sprzedaży oleje i smary czołowych producentów  Shell, MOL,ORLEN LOTOS,Mobil TOTAL.NAFTOCHEM,Fuchs, Castrol, TEXACO Kluber. Molydal,Prowadzimy również sprzedaż filtrów oraz chemii do zastosowań w przemyśle.

ŁT43, ŁT4S3

Przeznaczenie: Smarownie łożysk tocznych i ślizgowych. Jest odporny na działanie wody. Zakres pracy w temperaturach od -30C do +130C. Nie spływa i nie ulega zbrylaniu.
Dostępne opakowania: 0,4kg, 0,85kg, 4,5kg, 9kg, 17kg, 40kg, 180kg

GRAFITOWY

Przeznaczenie: Smarowanie piór resorów, gwintów śrub, otwartych kół zębatych oraz wszelkich silnie obciążonych węzłów tarcia. Nie nadaje się do smarowania łożysk. Jest odporny na wodę. Dostępne opakowania 0,4kg, 0,85kg, 4,5kg, 9kg, 40kg, 180kg

STP

Przeznaczenie: smarowanie podwozi pojazdów mechanicznych, sworzni, przegubów, oraz innych węzłów tarcia. Nie nadaje się do smarowania łożysk tocznych. Jest odporny na działanie wody. Dostępne opakowania 0,4kg, 0,85kg, 4,5kg, 9kg, 40kg, 180kg

Close Menu